Afgelopen periode zijn wij ontzettend enthousiast begonnen met het opzetten van ons restaurant MESA Bennebroek. Toen we de mogelijkheid kregen om het bestaande restaurant Bon Vivant over te nemen zijn we in een enorm tempo begonnen met schoonmaken, ons eerste idee was we gaan zo snel mogelijk open. Startdatum 3 februari. Als gekken zijn we gaan poetsen, restaurant, keuken etc. Tijdens een brainstorm sessie opperde iemand om er een styliste bij te halen. Hierop kwamen Maya Bank en Esther van Baars om de hoek. Maya startte met allerlei kleur en decoratie adviezen. Waar we bang voor waren gebeurde. Alles moest eruit en opnieuw. Schilders opgetrommeld om de kleuren aan te brengen, iets wat natuurlijk nooit voor opening af zou zijn. Esther die bij meubel en decoratie leveranciers inkopen ging doen. Leveranciers steunde ons en leverden al binnen een week alle spullen. Het restaurant onderging een complete metamorfose. Een nieuwe naam maar ook een nieuw concept. Gebaseerd op restaurant MESA Benitachell in Spanje.
Op vrijdag 3 februari open om 4 uur. Om 15.45 waren de menu’s pas klaar maar vol goede moed zouden we er aan beginnen. Die avond dubbele gevoelens. Het was een puinhoop, onze keuken kon de enorme aanloop van gasten niet aan. Iedereen moest zolang wachten dat verscheidene gasten weg zijn gegaan. Terecht want zo hoort het zeker niet. Iedereen was wel onder de indruk van onze nieuwe inrichting, wat weer een goed gevoel gaf. De volgende dag besloten om minder gasten binnen te laten zodat keuken en bediening beter op elkaar aangesloten zouden zijn. Alles zag er enorm veelbelovend uit. Iedere avond goed vol, leuke enthousiaste reacties en het ging steeds beter lopen. Echter, op vrijdagavond kregen wij een ambtenaar van de gemeente binnen, die ons mededeelde dat we moesten sluiten. De vergunning Bibob genaamd was nog niet in orde. U kunt zich voorstellen dat de moed ons in de schoenen schoof. Al jaren bezit ik deze vergunning, voldoe aan alle voorwaarden, verhuis slechts van Bennebroekerlaan 80 naar 19B en het is ineens niet meer goed. Maar ja ieder nadeel heb zān voordeel. Ineens alle tijd om schilderwerk en inrichting af te maken. Onze medewerkers te trainen, zodat straks bij heropening we er helemaal klaar voor zijn. Want we gaan er voor een slechte generale repetitie is vaak de opstap naar succes.
We hopen u daarom snel weer te mogen ontvangen en graag zeggen wij dank voor de vele steunbetuigingen die we gekregen hebben.
Met gastvrije groet,